مشترک خبرنامه شوید

هدایای تبلیغاتی (کوچک اما پرقدرت)

یاشار محمدی دنیای واقعی , هدایای تبلیغاتی ۲۳ دی ۱۳۹۴

آیا تا به حال هدیه ای تبلیغاتی دریافت کرده اید ؟
از دریافت آن شادمان شدید؟
دلایل اختصاص هزینه برای چنین تبلیغاتی توسط برند های مطرح چیست ؟
ارزشمند ترین هدف استفاده از هدایای تبلیغاتی انتقال پیام ویژه ای از برند شما به مخاطبین شما می باشد. از آن جا که این هدایا اغلب به صورتی طراحی می شوند که مورد استفاده و توجه مشتریان قرار گیرد مشتریان آن را استفاده می کنند، و جلوی چشم خود قرار می دهند .
استفاده از مشوق های تبلیغاتی و هدایای ارزشمند می تواند مشتریانی را که با پیام شما از طرق تبلیغاتی دیگر آشنا شدند به شما نزدیکتر و آنها را برای برقراری تعامل ترغیب کند.

یکی از رفتارهای طبیعی انسان تصمیم گیری برای خریدهای لحظه ای است و استفاده از این تبلیغات دقیقا نکته ی چنین تصمیماتی است و چگونگی تاکتیک استفاده از هیجانات و احساسات برای فروش خدمات یا محصولات است.
شما می توانید هدایای تبلیغاتی متنوعی را به گروه های مختلف مشتریان خود ارائه دهید. به علاوه با انتخاب مناسب ترین هدایای تبلیغاتی می توانید آن را به عنوان هدیه مفید، سرگرم کننده، پر هیجان در آورید و آن را به نمادی یاد بود از برندتان در ذهن مشتریان تبدیل کنید.
با ارائه هدایای مفید و کاربردی، دریافت کنندگان می توانند در طولانی مدت از آن استفاده کنند و در نتیجه، اثربخشی این هدایا ، افزایش می یابد.به خاطر داشته باشید هدایای تبلیغاتی بی ارزش و بی مصرف می تواند نتیجه ای معکوس داشته باشد .همه چیز منجر به سنجیده شدن شما در ذهن مخاطب خواهد شد.
ارزش ادراک شده هدایای تبلیغاتی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات خرید مشتریان به شمار می رود و اغلب این تاثیر از اثربخشی سایر شیوه های تبلیغاتی فراتر می رود.

نکاتی در خصوص هدایای تبلیغاتی و مزیت های آن:

۱- مطرح شدن برند

یکی از اهداف اغلب کسب و کارهای کوچک و بزرگ مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. چگونه می توان یک برند را علیرغم موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان مطرح و ماندگار کرد؟ یک روش آن خلاقیت در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار ساده ای هستند که می توانند موجب مطرح شدن برند یک کسب و کار کوچک شوند؛ به کمک درج کردن نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عمومی ارتقاء دهید.

۲- کاربرد بیشتر وهزینه کمتر

با بودجه های اندک، به سختی می توان روش بازاریابی را انتخاب کرد که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را عاید شما می کند، اغلب دشوار است.هدیه های تبلیغاتی که ارزان قیمت و از دوام بیشتری برخوردار بوده و امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شماست. اگر صاحب مغازه یا فروشگاه هستید بهترین روش برای تشکر کردن از خرید مشتریانتان، اهدای یک اشانتون به آنهاست.

۳- کارت ویزیتی برای برند شما

اگرچه کارت های ویزیت همیشه به عنوان یکی از اجزای اصلی و ارزشمند در تجارت و هر کسب و کاری هستند اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی جالب و خلاقانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند. به جای اینکه هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت ویزیت خود را ارائه کنید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت ویزیت یک شیء قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده است نیز به او بدهید.

۴- تبلیغی ملموس

فروشندگان با تجربه می دانند که بیشتر خرید های مشتریان تحت تاثیر هیجانات و احساسات آن ها شکل می گیرد و منطق نقش کمتری در خرید دارد اگر شما بتوانید توجه مشتریان بالقوه را جمع کنید و به علایق و خواسته های آنها پاسخ دهید قادر خواهید بود به سرعت بر تصمیم گیری های خرید آن ها تاثیر گذار باشید.
استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان مکمل سایر فعالیت های تبلیغاتی ، شما را در دستیابی به این قابلیت یاری می کند.
ارائه هدایای تبلیغاتی رایگان یا ارائه فرصت برنده شدن در قرعه کشی ها برای کسب جوایز بزرگ توجه مشتریان را به خود جلب می کند و مورد علاقه آن ها واقع می شود و می تواند آن ها را برای خرید ترغیب کند. خلاصه آنکه ارائه هدایای تبلیغاتی مشتریان بالقوه را به مشتریان فعلی تبدیل می کند.
انتخاب مناسب ترین هدایای تبلیغاتی برای تکمیل تاثیر تبلیغات رسانه ای نیازمند این است که خواسته ها و تمایلات مشتریان بالقوه خود را بشناسید. اجرای تحقیقات بازاریابی و مطالعه الگوهای خرید مصرف کنندگان می تواند این هیجانات و خواسته های مشتریان هدف را روشن نماید و آن چه در حال حاظر برای آن ها جذاب است را به شما نشان دهد.
یافتن پاسخ برای این پرسش نقطه آغاز فعالیت های شما به منظور ارائه هدایای تبلیغاتی و کسب موفقیت در برنامه های فروش است.
یک پیشنهاد موثر : شما می توانید از مخاطبین خود نیز در مورد علایقشان در ارتباط با هدایای تبلیغاتی سوال کنید

۵-ایجاد حس غافلگیری

غافل گیری، یکی از روش¬های جلب توجه مشتریان است. وقتی چیزی را در جـایی¬ که انتظارش را ندارید دریافت کنید ، تاثیری بهتر و ماندگار تر در ذهن به جا می ماند . شادی دریافت یک هدیه را هرگز فراموش نکنید نکته کلیدی این است که این هدیه باید غیرمنتظره (بدون وعده‌های قبلی) باشد و مشتری بتواند در ذهن خود دلیل این موضوع را یکی از دو ویژگی "خرید‌خوب" یا "همکاری طولانی‌مدت" بیابد.
۶-وفاداری

برخی از شرکت‌ها برنامه‌ای با عنوان “وفاداری” را برای مشتریان خود اجرا می‌کنند. این برنامه شامل دادن امتیاز به خریدهای مشتری و تراکنش‌های کارتی وی است که در مقاطع زمانی معین به مشتریان سودآور شرکت هدایایی داده می‌شود.
شرکت «هری اند دیوید» که یک شرکت دست‌اندرکار صنایع غذایی است و جزو بازیگران کلیدی در حوزه هدایای تبلیغاتی به شمار می‌آید، برای ۲۵ هزار مشتری خود که سالانه بیش از هزار دلار از این شرکت خرید کرده باشند، هدیه می‌‌فرستد.
شرکت مزبور در یک پژوهش متوجه شد که ۵ هزار مشتری دریافت‌کننده هدایا، در مقایسه با مشتریانی که هدیه دریافت نکرده‌اند‌، خرید بیشتری از شرکت داشته‌اند.
حتی اگر شرکت شما دارای چنین بخش پژوهشی نیست،‌ این دلیل نمی‌‌شود که راهبرد بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه صحیح می‌‌تواند به ایجاد مناسبات خوب بیانجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.
هرگز نقش خلاقیت و نوآوری را در این رابطه فراموش نکنید
خلاقیت و نوآوری همیشه ۲ اصل موثر در کسب و کار و تجارت است . این ۲ اصل در جهت ایده های هدایای تبلیغاتی نیز بسیار موثر بوده .چرا که با ایجاد هدیه ای خلاقانه مخاطب شما حس رضایتمندی از انتخاب برند مورد نظر کرده و ایده ی خلاق شما را به دیگر ویزگیهای برندتان نیز تعمیم می دهد و سبب به یاد ماندن برند شما در ذهن او خواهد شد.
استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان یک استراتژی مؤثر بازاریی است، به شرطی که به‌درستی از آن استفاده شود. فقط باید توجه کنید و ببینید که چه محصولات و خدماتی را در اختیاردارید که می‌توانید به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید که در نظر آنها از ارزش‌افزوده مناسبی برخوردار باشد و برای شما هزینه قابل‌توجهی را در برنداشته باشد. نکته مهم این است که نباید
فراموش کنید ارزش قابل تحصیل از مشتری را محاسبه کنید و بر اساس آن پیشنهاد خود را تنظیم کنید تا از ارزش واقعی مشتری فراتر نرود

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: