مشترک خبرنامه شوید

چطور در وب مثل یک جیمز باند باشیم :

۳۷ ابزار از بهترین ابزارهای مارکتینگ برای جاسوسی رقبا

من همیشه ایده ی یک جاسوس بودن را بسیار دوست داشتم باتمامی جزئیات و جذابیتهاش از ماشین سریع تا تجهیزات کامل ,خوب شاید کمی برای من دیر باشه که به سرویس های جاسوسی بپیوندم اما من شاید بتونم به جمع آوری اطلاعات مخفی بپردازم.
شما هم می توانید به وسیله ی زیر چشمی نگاه کردن و بررسی حرکات رقبا.
ما در موردجاسوسی صنعتی صحبت نمی کنیم اما دلایل زیادی وجود دارد که بسیار مفید است اگر بدانیم رقبا چه می کنند .
به طور مثال :
• میتوانید راه های جدیدی برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنید و از رقبا الهام بگیرید که به بهبود روابط و حفظ مشتریان شما کمک می کند .
• از زیر و بم و نحوه ی سرچ و استراتژی بهبود بازاریابی آنها مطلع شوید و ببینید که چه چیزهایی را می توانید به صورت قانونی بدست آورید .
• تقویت کنید برنامه ریزی های خودتون را برای غلبه بر رقبا بر اساس اطلاعات واقعی تا بر اساس فرضیات.
ده ها نرم افزار بازاریابی وجود دارد که احتمالا شما از قبل از آنها برای بررسی عملکرد خود استفاده کرده اید برای داشتن رقابت سالم و هوشمند .
بیایید فرض کنیم که شما در حال حاضر می دانید در کجای رقابت هستید حال بیایید به بررسی این نقاط مختلف بپردازید.

-ابزارهای مانیتورینگ آگهی

می خواهید بدانید رقبای شما کجا ها تبلیغ می کنند که شما هم عملی مشابه انجام دهید؟
می خواهید بدانید از چه کلید واژه هایی استفاده می کنند ؟
اگر می خواهید PPC خود را عیب یابی کنید و تبلیغات خود را نمایش دهید این مجموعه از نرم افزارها به شما کمک می کند :
۱) Adbeat
۲) AdGooroo
۳) SEM Insight
۴)  MixRank
۵) Moat
۶)  SocialAdNinja
۷)WhatRunsWhere

-ابزار نظارت بر کلید واژه ها

۸) iSpionage
۹) KeywordSpy
۱۰) KeywordCompetitor
۱۱) SEMrush
۱۲) SpyFu
۱۳)The Search Monitor

-محبوبیت لینک ها و ابزار بک لینک

تمام ابزارهاییکه شما استفاده میکنید برای بررسی اینکه چه کسی به سایت شما لینک شده می توان برای بررسی بک لینک رقبا نیز استفاده شوند .
۱۴) Ahrefs
۱۵) Majestic Site Explorer
۱۶) Open Site Explorer

-ابزارهای رتبه بندی وب

چگونه مردم در تعامل با سایت های رقبای شما هستند ؟ مجموعه بعدی نرم افزارهایی هستند که جهت آنالیز وب سایت ها و جمع آوری اطلاعات مشتریان از وبسایت شما می پردازد برای کمک به شرکت ها برای بهبود اهداف در بخش های مختلف.

۱۷) Alexa
۱۸) Compete
۱۹) SimilarWeb

-نظارت و اشاره ( mention )

اغلب توصیه میشود تا بررسی کنید اشاره هایی که از برند شما میشود .
سوشیال مدیا مونیتورینگ ابزاری هایی هستند که به طور مساوی جستجو می کنند که مشتریان در باره ی رقبا ی شما چه میگویند
۲۰) Google Alerts
۲۱) Mention
۲۲) Social Mention
۲۳) Talkwalker
۲۴) Topsy
۲۵) Twitter’s own search

-تعامل اجتماعی و ابزار تمایلات اجتماعی

دسته بعدی از ابزارها به شما کمک میکند تا از نحوه ی ارتباطات رقبا با مشتریان و احساس مخاطبان از آنها مطلع شوید.
۲۶) Commun.it
۲۷) Fanpage Karma
۲۸) Followerwonk
۲۹) Open Social Buzz

-کیسه مخلوط

مجموعه ای وجود دارند که به هیچ کدام از دسته بندی های بالا تعلق ندارند و در ارتباط با بررسی عملکرد رقبا میتوانند ما را یاری کنند .
۳۰) BuiltWith
۳۱) Marketing Grader
۳۲) Simply Measured
۳۳) The Wayback Machine
۳۴) Who’s Mailing What

نتیجه نهایی: راه های دیگر جاسوسی در میدان رقابت

فراموش نکنید ۳ راه دیگر هم برای بررسی عملکرد رقبا وجود دارند که همگی رایگان هستند:
۳۵)آنها را در رسانه های اجتماعی فالو کنید و آنها را در گروه علاقمندی های خود قرار دهید و ببینید که آنها چه می کنند.
۳۶)مشترک بلاگ آنها شوید و ببینید که آنها چه محتوایی را منتشر میکنند و بازخورد ان چگونه است.
۳۷)عضو خبر نامه ی آنها شوید و از نحوه ارتباط آنها با مشتریان با خبر باشید.

شما چه ابزارو راهکارهایی برای بررسی عملکرد رقبا پیشنهاد میکنید؟

نویسنده : Chris is the CEO of TOFU Marketing

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: