مشترک خبرنامه شوید

کسب و کار و رسانه های اجتماعی

یاشار محمدی رسانه های اجتماعی ۱ آذر ۱۳۹۴

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت ویژه ای درمیان اقشار مختلف جامعه بر خوردار است وتقریبا دسترسی به آن برای همگان محیا می باشد.. با رشداین شبکه‌ها فعالیت‌های تجارت الکترونیک نیز مطرح می شود.
شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات با استفاده از شبکه های اجتماعی ارتباط ویژه ای با مشتریان خود ایجاد می کنند و به منظور کسب اطلاعات در خصوص علایق و ویژگی های مشتریان به فعالیت در یک محیط جذاب برای دو طرف می پردازند.
از این طریق ارتباط بین بازدیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات و همچنین خریداران و فروشندگان افزایش می یابد.
شرکتها و فروشنده ها در شبکه های اجتماعی عضو شده و با انتشار محتوا ، تصاویر، ویدیو و کمک گرفتن از سایر امکاناتی که در این شبکه ها وجود دارد نظر مخاطبین حاضر در این شبکه ها رو به خود جلب نموده و آنها را برای بازدید از وب سایت خود و خرید کالا و خدمات تشویق می نمایند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش بازدید سایت ومعرفی و افزایش فروش محصول صورت می‌پذیرد.
زمانی که می‌خواهید به بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود از طریق شبکه‌های اجتماعی بپردازید، باید به چند نکته و اصول اساسی توجه نمایید. این نکات برای ایجاد ارتباطات در سایت‌های رسانه های اجتماعی مانند تویتر، فیس‌بوک و اینستاگرام مطرح می‌باشد:
۱) فرهنگ مخاطبین خود را بشناسید.
۲) با سرعت زیاد شبکه خود را گسترش ندهید
۳) علاقه خود را به دیگران نشان دهید
۴) به کامنت‌ها پاسخ دهید
۵) مطالب افراد دیگر را به اشتراک بگذارید
۶) از دیگران یاد بگیرید
موفقیت از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی بر پایه ی ارتباطات می‌باشد. اگر شما به‌طور کامل جذب کار خودتان شوید و فقط به خاطر منافع خودتان با دیگران معاشرت کنید، باید بدانید که زمان زیادی باید برای ایجاد طرفداران وفادار صرف نمایید.
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت با خوش‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. در واقع زمانی که شما با دوستانتان در شبکه های اجتماعی در ارتباط هستید، جزو فعالیت تجاری و هدفمند شما محسوب نمی‌شود و همیشه به‌خاطر داشته باشید برای فعالیت حرفه‌ای و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست حداقل هفته ای ۱۰ ساعت را به‌صورت هدف‌مند در این شبکه‌ها به برندینگ و مارکتینگ بپردازید.
امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی همچون فیسبوک،توئیتر،گوگل پلاس و لینکدین فعال بوده و کاربران بسیاری را در سرتا سر دنیا جذب نموده اند، هر یک از این شبکه های اجتماعی ویژگیهای منحصر بفردی داشته و خدماتی اختصاصی در زمینه های مختلف کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارائه میدهند. بدین سان زمینه مناسبی برای رشد و گسترش مشاغل و ارتباط بین شرکتها و متخصصین در حوزه های مختلف فراهم شده است.
حضور در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر در دسترس نهادن ابزار بسیار مقرون به صرفه جهت یافتن مخاطبان جدید؛ ارتباط با سایرین دسترسی آسان به منابع و اطلاعات و از سوی دیگر امکان رشد سریع کسب و کارهای کوچک را فراهم کرده است.
فعالان اقتصادی، چه آنان که دارای کسب و کار موفق هستند و چه آنان که در اندیشه راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند یا می‌خواهند با استفاده از این ابزار به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهند، می‌توانند با توجه به برخی نکات به میزان قابل توجهی در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

مزایای بازاریابی با شبکه های اجتماعی :
۱ ) تقریبا می توان همه اقشار جامعه را در این شبکه ها پیدا کرد.
۲) محبوبیت شما در این شبکه ها بر رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر گذار است.
۳) می توانید به پرسشهای کاربران پاسخ دهید و با آنها ارتباط نزدیک برقرار کنید
۴) با انتشار یک تصویر، ویدیو یا مطلب جذاب می تواند هزاران هوادار برای خود دست و پا کنید.

.

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: