مشترک خبرنامه شوید

۲۵ نکته از چک لیست SEO که شما برای داشتن ترافیک بیشتر نیاز دارید.

یاشار محمدی بهینه سازی موتور جستجو ۱۴ مهر ۱۳۹۴

 

 

اگر شما در این صفحه قرار دارید احتمالاً از اهمیت جذب ترافیک سازمانی متقاعد شده اید.

شما این ایده رو قبول دارید که سئو یک صنعت همیشه در حال تغییر است.چیزی که تا حد زیادی دیکته شده توسط تجارب بزرگ کاربر و هدفگذاری موتور های جستجو که برمیگرده به نتایج بسیار مرتبط.

یک چک لیست سئو خوب کلیدی برای نگه داشتن حضور سازمانی تون در بالاترین شکل ممکن است.

اینکه چرا ما این ۲۵ نکته ی چک لیست سئو رو قرار دادیم ( به همراه یک اینفوگرافیک عالی)-اینفوگرافیک: نمایشگران تصویری اطلاعات و داده ها هستند که هدف آنها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است.به بیان ساده تر ،اینفوگرافیک ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس،نمودار،نقشه،دیاگرام و… سعی میکنند تا مجموعه ای از داده ها و اطلاعات پیچیده را به گونه ای به تصویر در آورند که پیام به شیوه ای سریع و قابل فهم به مخاطب منتقل شود-این لیستی از تمام ضروریاتی است که شما برای بهینه سازی سایتتون نیاز دارید و برگ برنده اییه برای به سمت ترافیک بیشتر رفتن و رساندن به مقاطع بالاتر است.

 

قسمت اول: فهرست سئو در دسترسعنوان برچسب ها: (مثل همکاری با ورزشان، یا تماس با ما و… که گوگل زمان جستجو میاره)

عنوان برچسب ها اصلی ترین شاخص و سر صفحه برای این که پیج راجع به چیه هست.موتور های جستجو از عنوان تگ ها استفاده  میکنند تا بفهمند آیا و چطور محتوای یک صفحه میتونه برای یک کاربر کارآمد باشه.زمانی که یک موتور جستجو نتایج چندین جستجو رو نمایش میده یک عنوان توصیفی مختصرکمک میکنه به کاربر تا بهترین کلیک که میتونه از لینک شما داشته باشه رو بشناسه.

 

 

برچسب ها (تگ ها)ی تکرار شده

تکرار کردن عناوین تگ ها موتور های جستجو رو در تلاش برای مشخص کردن ارتباط هر پیج با سایت شما گیج میکنه. اگر شما نمیتونین یک عنوان برچسب برای صفحتون داشته باشید شما باید اینو در نظر بگیرید که آیا اصلا واجبه اون رو در وحله اول داشته باشین یا نه.

نداشتن عنوان برچسب

به این خاطر کاربران و موتورهای جستجو از عناوین تگ ها استفاده میکنند برای اینکه بفهمند لینک شما راجع به چیه، نداشتن عنوان تگ توانایی صفحه رو برای رتبه آوردن توی نتایج جستجو تحت الشعاع قرار میده.

 

عنوان تگ های طولانی

اگر یک عنوان برچسب بیشتر از ۶۵ تا کاراکتر باشه، ممکنه که زمانی که صفحه ی نتایج جستجو اونرو نشون میده به حالت منقطع در بیاد. یک عنوان به طور کامل قابل مشاهده کمک میکنه به کاربر تا بدونه دقیقا لینک راجع به چیه. اگه اونا نتونن سریعا اینکه لینک راجع به چیه رو تجزیه و تحلیل داشته باشن احتمال داره که لینک شما رو به جای دیگه ترک کنن.

برچسب های چند عنوانی

وقتی که یک صفحه به عنوان های متعدد برمیگرده این مهمه که هم خلاص بشید از حداقل های مربوطه!(منظورش کلا اینه که از عنوان های اضافی راحت شین) و یا مشخص کنین که دقیقا دوست دارید چیو موتور های جستجو تو نتایجشون بیارن.

 

تغییر مسیر ها:

تغییر مسیر ها اون URL  تون رو به جای دیگه میرسونه.راه اندازی این تغییر مسیر ها راهیه که به وسیله اون بازدید کنندگان به یک صفحه وب خاص، به طور خودکار به صفحه های مختلف فرستاده  می شوند.

با این حال، هدایت بسیاری از صفحات سایت شما به صفحات دیگر ممکن است باعث بشه که موتورهای جستجو کمتر پوشش بدن سایتتون رو زمانی که کاربر به دنبال محتوای آن است.لینک های مستقیم باید تا جایی که امکان داره جایگزین تغییر مسیر ها بشن چونکه تغییر مسیر ها  منابع کاربر هارو به هدر میده.یک موتور جستجوی خزنده!(معنی خزنده رو نمیدونم احتمالا اصطلاحه) میتونه موثرتر پوشش بده سایت شما رو اونجوری که شما میخواین تمام صفحاتتون فهرست بشه.

نمونه هایی از انواع تغییر مسیر وجود داره.

 

۳۰۱-انتقال دائم
این تغییر مسیر یک کد وضعیت HTTP برای زمانی که یک صفحه به یک محل جدید و یا URL منتقل شده است میباشد. فایده اصلی مسیر ۳۰۱ اینه که تمام ارزش ها و دسترسی های لینک های ورودی به url  اولیه ، منتقل میشند به url  جدید. شما ممکن است استفاده کنید از مسیر ۳۰۱ زمانی که یک وبسایت تغییر نام دامنه داشته باشه

 

۳۰۷-انتقال موقت (۳۰۲ قبلی)

این نوع از تغییر مسیر بسیار کمتر شایع است،اما یک حرکت موقت یک لینک را به دیگری اجازه می دهد. بر خلاف ۳۰۱، ارزش و یا نفوذ لینک به جای جدید حمل نمیشه ،url  موقت. یک مورد استفاده از یک تغییر مسیر موقت در زمان تعمیرات وب سایت / صفحه می باشد.

 

نام میزبان

بسیاری از سایت ها به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اسامی مختلف به آنها مراجعه کنند برای مثال (http://domain.com and http://www.domain.com) این مهم است که همه اسامی میزبان شما بقیه رو به طور مستقیم به همین سایت بیارند. اگر آنها اینکار رو انجام ندهند، موتورهای جستجو ممکن است اسامی میزبان شما را با دو سایت کوچکتر به جای یک سایت بزرگ اشتباه کنه.

قابل دسترسی

قابل دسترسی اشاره به توانایی برای دسترسی به صفحات مهم بیشتر را در سایتتون رو درازای تعداد کمی از کلیک ها میکنه. قابلیت دسترسی خوب یک تجربه کاربری بهتر رو می سازد.همچنین کمک می کند موتورهای جستجو صفحات بیشتری رو داشته باشن ،سریعتر. اگر موتورهای جستجو نتونه دسترسی داشته باشه، و بنابراین نتونه بخونه، صفحات سایت شما رو درنتیجه صفحاتتون نشون داده نمیشه و رتبه ای نمیگیره.

 

الصاق کردن متن
متن الصاق شده متن قابل کلیک از یک لینک است که منجر به هدایت کردن به یک صفحه دیگر در یک وب سایت است. مانند عنوان تگ ها کاربران و موتورهای جستجو از متن الصاق شده استفاده میکنند تا اینکه کمک کنه تصمیم بگیرند تا چه صفحه ای مقصدشون هست. مورد. این مورد باعث نمایش دادن کارآمد تر و مرتبط تر برای مرور کاربران می شود. معنای متن الصاق شده همچنین میتونه کمک به ارتباط لینک  -یک عامل بزرگ در رتبه بندی نتایج جستجو باشه.
(فکر کنم منظورش مثلا هموناییه که تو سایتا زده اینجا کلیک کنید بعد کلمه ی “اینجا” رو الصاق کرده)

 

لینک شکسته

لینک های شکسته لینک هایی هستند که یک خطا رو برمی گرداند به جای رفتن به صفحه مقصد، فایل، یا تصویر. آنها می توانند به دلایل مختلف اتفاق بیوفتن مثل زمانی که محتوای یک لینک پاک میشه یا وقتی که یک URL  جابه جا میشود.

لینک های شکسته میتونه اثر منفی بذاره روی رتبه بندی موتورهای جستجو چونکه اونها خزنده  رو بازمیدارند از اینه صفحتون رو به طور کامل نمایش بده.که این به معنی پوشش کمتر و رتبه بندی ضعیف است. لینک های شکسته نیز یک تجربه بد برای کاربر می باشد.اگر یک کاربر با لینک خراب مواجه بشه ممکنه از دیدن صفحات دیگه روی سایتتون دلسرد بشه.

 

آدرس های اینترنتی طولانی

به طور کلی، URL های کوتاه تر بهتر هستند. از آنجا که موتورهای جستجو URL ها رو به عنوان قسمتی از نتایج جستجو نشون میده، آدرس های اینترنتی طولانی ممکن است بریده شود واز کلیک کردن کاربران جلوگیری کنه. URL های کوتاه تر در به اشتراک گذاشتن اجتماعی راحتتر و خواناتر هستند. چندین روش های توصیه شده برای ساختار آدرس ها وجود دارد. که این تنها یکی از اونهاست.

بن بست صفحه

صفحات بن بست هیچ لینک های خروجی  بر روی آنها قرار نداره، اگر یک کاربر و یا وب خزنده بازدید کنه از صفحه بن بست، آنها قادر به حرکت در هر نقطه دیگری در سایت شما نیستند صفحات بن بست یک تجربه ضعیفیه که میتونه اثر منفی روی سئو داشته باشه

 

صفحه یافت نشد

شناخته شده تحت عنوان یک کد HTTP 404 . خطاهای صفحه یافت نشد زمانی که یک بازدید کننده تلاش میکنه برای دسترسی به یک صفحه که در سایت شما وجود ندارد (حذف شده است) و یا نقل مکان کرده، رخ میده اگر نقل مکان کرده باشه اون صفحه، استفاده از یک تغییر مسیر ۳۰۱ (به جای ارور ۴۰۴  منظورشه)راه حل مناسبی خواهد بود.

صفحه ای که بگه صفحه ی مورد نظر یافت نشد می تونه یک تجربه بهتر برای بازدید کنندگان ایجاد کنه و بگه که موتورهای جستجو ارسال ترافیک نکنن به یک صفحه ای که وجود ندارد. در اینجا برخی از نمونه های زیادی از صفحات”صفحه یافت نشد” خلاق وجود دارد.

 

 

مطالب تکراری در سایت
مطالب تکراری در سایت اشاره به محتوا است که در بیش از یک URL به نظر می رسد به عنوان یک نتیجه، موتورهای جستجو مجبور به اولویت بندی ارتباط و اصالت هر قطعه از محتوا است. غالبا این بدان معنی تنها قسمتی از محتوا در SERPs(نتایج جستجو) رتبه بندی خواهد شد ، که ممکن است به جایگاه ضعیفی برای URL شما منجر شود Canonicalization(بلد نیستم!!! K ) و یا تغییر مسیر ۳۰۱ را می توان برای رسیدگی مطالب تکراری استفاده کرد.

 

 

 

تکرار کردن توضیح واضحات(توضیحات اضافه تر)

یک توضیح ماورائی  متن توصیفی است که در زیرعنوان تگ ها در SERP نشسته است (مثل توضیحاتی که زیر همکاری با ورزشان و اینا میاره گوگل ). تکرار یک توضیح برای چند صفحه در وب سایتتون می تونه ترافیک موتورهای جستجو را کاهش بدهد اگر کاربران قادر به تمایز بین قسمتی از محتوای سایتتون نباشن.

 

لینک های بیش از حد
لینک های بیش از حد می تواند تاثیر منفی روی چگونه ارزیابی کیفیت صفحه توسط موتورهای جستجو داشته باشه ، و سایتتون رو سخت تر به حرکت در بیاره. مت کاتس گوگل توصیه میکنه که کمتر از ۱۰۰ لینک در یک صفحه یک قاعده سرانگشتی مناسب است. در حالی که شما تنبیه نمیشین برای بیش از یک آستانه مشخصی ازتعداد  لینک رفتن ، اون بستگی به قدرت سایت شما داره. در کوتاه مدت،اگر لینک های شما بیشتر باشد، قدرت کمتر (رتبه) را به هر یک اختصاص داده میشه.

 

خطاهای سرور

خطاهای سرور نشان می دهد یک مشکلی وجود داره که وب سرور شما را از بازگشت یک صفحه درخواست شده نگه می دارد. متعدد هستند کدهای خطای سروری که وجود دارد، اما آنهایی که شایع هستند عبارتند از:

خطا ۵۰۰ – خطای داخلی سرور

خطا ۵۰۳ – سرویس در دسترس نیست

خطا ۵۰۴ – دروازه اتمام مهلت
Robots.txt

فایل robots.txt برای محدود کردن دسترسی موتورهای جستجو به همه یا بخشی از سایت شما استفاده می شود. آنها همچنین می توانند مورد استفاده قرار گیرد برای صرفه جویی در پهنای باند را در سایتتون، که می تونه به سرعت صفحه ودفعات بارگذاری سریعتر کمک کنه.

 

Session Ids

Session Idsها خرده جزئییاتی از داده ها هستند که استفاده میشند تا دنبال کنند فعالیت یک بازدید کننده رو(منظورش همون ادامه آدرسیه که توی آدرس بار بعد از اسلش/ اسم اصلی سایت بالای هر سایت میاد)اونها معمولا در انتهای هر URL  آورده میشوند. متاسفانه خرنده های موتورهای جستجو برای درک و فهم این Session Idsها دچار مشکل میباشند،چون اونها مشخص و مختصر نیستند و یا به لحاظ محتوایی هیچ سنخیتی با لینک هایی که اونها معرفی میکنند ندارند.اونها حتی برای انسانها هم قابل فهم نیستند. تفکیک و تجزیه کردن URL ی که شامل این Session Idsها یا دیگر پارامترها باشد همچنین از پهنای باند غیر ضروری خزنده ها استفاده میکنند که ممکن است نتیجتا صفحات کمتری رو در سایتتون نمایش بده.

 

 

لینک هایOn-site

لینک هایOn-site(که تحت عنوان لینک های داخلی هم شناخته میشن) برمیگرده به مسیر صفحات سایتتون که به جاهای دیگه رهنمون میکنن.لینک های داخلی به ارزیابی بازدید کنندگان از محتوایی که شما ارائه دادین کمک میکنه.اونها همچنین یک ساختار چارچوب شده(سلسله مراتب)ای رو برای سایت شما میسازه.در نهایت لینک های داخلی کمک میکنه تا قدرت صفحه در سرتاسر سایت توزیع بشه.لینک داخلی بهتر به معنای افزایش و بهتر شدن درگیر کردن بازدید کننده ها میباشد(منظورش اینه که کمک میکنه به اینکه چقدر بازدید کننده درگیر سایت شما بشه و براش مهم باشه یا اینکه ازش همینجوری رد شه) همچنین برای خزنده ها تا مسیریابی کنند و نمایش و فهرست کنند صفحتون رو در معنای رتبه بهتر.

 

تعداد کلمات کم

مقدار متن موجود در وبسایتتون، به خزنده عمق و کیفیت محتوایی رو که میتونین برای کاربر فراهم کنین رو نشون میده.صفحات با مقدار کلمات پایین احتمال داره جایگاه ضعیفی رو در نتایج جستجو داشته باشه تعداد کلمات در یک صفحه شما متفاوت خواهد بود. اما تا زمانی که محتوای شما مرتبط است و هدف یک کلمه کلیدی خاص که آدرس نیاز مشتریه باشه،خوبه. تعداد کم کلمه هدف گذاری شده تا به تجربه کاربری ضعیف بیش از هر چیز دیگه رسیدگی کنه.

 

توضیحات تصویری

توضیحات تصویری کمک میکنه به موتورهای جستجو با نشون دادن محتوای سایت بدون متن. ترکیب کلمات کلیدی مناسب به شرح تصویر و یا عناوین شما اجازه خواهد داد که این تصاویر نشان نتایج موتورهای جستجو رو نشون بده به طور بالقوه و ترافیک اضافی رو به سایت شما برونه. همچنین توضیحات تصویری  فایده داره تا برای کسانی که از مرورگرهای متن، خوانندگان صفحه نمایش، و یا دیگر فن آوری های کمکی برای اختلال در دید استفاده میکنند ازون بهره مند شوند.

 

قسمت ۲ :کارایی چک لیست

سرعت تجزیه و تحلیل

چگونه سریع بارگذاری شدن صفحات تاثیر به سزایی در تجربه کاربر،نرخ تبدیل و تعداد صفحاتی که موتورهای جستجو میتونه فهرست کنه داره.ایجاد کردن اصطکاک های غیر ضروری در سفر کاربر میتونه باعث بشه که اونها سایتتون رو به جای دیگه ای ترک کنند و کاهش بده رتبه تغییرتون رو. خزنده ها بر اساس بودجه خزیدن تعیین شده اند!!!!! ، به طوری دیگر صفحات شما برای بارگذاری صفحات کمتر ممکن است فهرست شود.

 

قسمت ۳:امنیت چک لیست

فرم های نا امن

هنگامی که فرم ها از طریق ارتباط امن دیده نمیشوند (HTTPS)  ، این میتونه امنیت اطلاعات بازدید کننده هارو تحت شعاع قرار بده

فرم امن محافظت میکنه ایمیل،رمز عبور و چیزهای دیگه رو ازرهگیری کردن توسط افراد مخرب.

 

اطلاعات اضافی

متا تگ های نا امن در سایتتون تامین میکنه اطلاعات در مورد نرم افزار های زمینه رو که میتونه کمک کنه به کسی چه در سازش چه در مورد حمله قرار دادن سایتتون کمک کنه( کلا منظورش اینه که اطلاعات اضافی هم میتونه مفید باشه واسه کسی که میخواد از سایت به طور مثبت استفاده کنه هم اطلاعات رو در اختیار کسی که قصد ضربه زدن به سایت و داشته باشه میذاره)

 

قسمت ۴:اعتبار دادن چک لیست

لینک هایی از سایت های برتر

شهرت سایتتون و جایگاهی که موتور های جستجو شما رو قرار میده میتونه خیلی تحت تاثیر تعداد سایتهایی باشه که شما بهشون لینک شدین باشه.بیشتر شدن سایت هایی که لینک شدن به صفحه ی شما،موتور های جستجوی معتبر تر و قابل اعتماد تر و مناسب سایتتون رو بهتر معنی میکنه. اگر سایت هایی که لینک شدن به صفحه های شما خیلی معتبرند این علامت قوی تریه تا موتور های جستجو صفحاتتون رو اعتبار بدند. یک قانون مهم سر انگشتی برای هر استراتژی لینک کردن این است که همیشه کیفیت رو به کمیت اولویت میدهد. از آنجا که در پایان موتورهای جستجو از تعدادی از متغیرهایی برای تجزیه و تحلیل لینک ها استفاده میکنند:

 

تعداد لینک های صفحتون

– محبوبیت سایت هایی که لینک شدن به صفحتون

– ارتباط لینک ها به صفحتون-آیا متن درج شده شما شامل عبارات مورد نظر در سایتتون هست؟

-تاریخ لینک شدن سایتایی که بهتون لینکند!!!(وبسایت های اسپم تمایل دارند که به هم مرتبط شوند)

-تازگی لینک هایی در صفحتون قرار داره

-به اشتراک گزاری اجتماعی-آیا صفحاتتون به یک سیستم عامل رسانه اجتماعی وصل هست؟

 

 

یللاا

 

نتیجه

پیروی کردن از این چک لیست سئو به شما کمک خواهد کرد شما رو تا باید هایی رو برای بهینه سازی وب سایت هدایت کنید. ما حتی یک اینفوگرافیک دستی هم در پایین آوردیم تا اونچه که باید انجام بدید رو سازماندهی کنه. ازش پرینت بگیرین و اونو به هم تیمی هاتون به اشتراک بگذارین و یک طرح رو ابزار قرار بدین در آخر شما یک بنیاد فوق العاده مستحکمی رو برای رسیدگی های آینده میسازید.

 

 

یک چک لیست سازماندهی شده برای سایتتون بگیرین

در برنامه پیشرفته الکسا ثبت نام کنین تا مورد قبول قرار بدین سایت مارو که شامل یک چک لیست مهندسی شده + سئو  برای سایتتون داشته باشین دونستن حرکت بعدیتون آسونتر نخواهد بود

 

 

قفاغقفاغقفا

استفاده از مطلب فوق تنها با ذکر منبع جایز است.

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: