مشترک خبرنامه شوید

هدایای تبلیغاتی (کوچک اما پرقدرت)

یاشار محمدی دنیای واقعی , هدایای تبلیغاتی ۲۳ دی ۱۳۹۴

آیا تا به حال هدیه ای تبلیغاتی دریافت کرده اید ؟
از دریافت آن شادمان شدید؟
دلایل اختصاص هزینه برای چنین تبلیغاتی توسط برند های مطرح چیست ؟
ارزشمند ترین هدف استفاده از هدایای تبلیغاتی انتقال پیام ویژه ای از برند شما به مخاطبین شما می باشد. از آن جا که این هدایا اغلب به صورتی طراحی می شوند که مورد استفاده و توجه مشتریان قرار گیرد مشتریان آن را استفاده می کنند، و جلوی چشم خود قرار می دهند .
استفاده از مشوق های تبلیغاتی و هدایای ارزشمند می تواند مشتریانی را که با پیام شما از طرق تبلیغاتی دیگر آشنا شدند به شما نزدیکتر و آنها را برای برقراری تعامل ترغیب کند.

ادامه مطلب »

۱۰تاکتیک دیدنی که منجر به بهتر شدن نتایج فروش می شود

یاشار محمدی بازاریابی , مطالب عمومی ۷ دی ۱۳۹۴

شما می توانید یک تیم ازمیان فروشندگانتان داشته باشید که در مورد محصولات شما پر شور و هیجان هستند .آنها می توانند به هر کسی که به حرف هایشان گوش می کند محصولات شما را بفروشند . آنها می توانند گوشی را بردارند و شروع به فروختن کنند و این تنها در صورتی اتفاق می افتد که کارمندان با کار خود ارتباط خوبی بر قرار کنند .انگیزه نقش زیادی را در این میان ایفا می کند .
در این مقاله در ارتباط با این مطلب صحبت خواهیم کرد که چطور در میان کارمندان و تیم فروش خود ایجاد انگیزه کنیم.


ادامه مطلب »

۵ راه علمی برای جلب اعتماد مشتری

یاشار محمدی بازاریابی , مطالب عمومی ۲۲ آذر ۱۳۹۴

اعتماد مشتری به آنچه شما میگویید و آنچه ارائه میدهید از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
خوشبختانه محققین و روانشناسان در این زمینه به کمک ما آمدند برای کشف ترفند هایی که به ما در جلب اعتماد طرف مقابل کمک خواهد کرد .

۵ تاکتیک زیر به شما در جلب اعتماد خریداران کمک خواهد کرد:

۱) نقاط مشترکی میان خود پیدا کنید.

برای مثال در این زمینه میتوان به مدرسه ی مشترک – دانشگاه – علایق ورزشی حتی طرفداری از تیمی خاص اشاره کرد و کشف این نقاط مشترک به مهارت و تمرین نیازمند است و اینکه چگونه با آنها بازی خواهید کرد.
به طور مشخص این تنها دلیل برای موفقیت در معامله ی شما نخواهد بود و هرگز کافی نیست و گاهی نقاط مشترکی نخواهید یافت ولی اگر یافتید می تواند به جلب اعتماد و پیشرفت گفتگوی طرفین کمک کند .

ادامه مطلب »

۹نکته ی عجیب ولی سودمند برای افزایش بازدهی که شاید تا به حال امتحان نکردید

یاشار محمدی بازاریابی , مطالب عمومی ۱۲ آذر ۱۳۹۴

هر کسی در هرجایگاهی علاقه مند است تا سودمند و مفید باشد به ویژه کارمندان تمام تلاش خود را می کنند تا در زمان تعیین شده به تمام کارها رسیدگی کنند و به موفقیت دست یابند وبازده مناسبی داشته باشند. که تمامی اینها منجر به پیشرفت آنها می شود .
شایدتابه حال برای بازده بیشتر به این نکات عجیب اما سودمند دقت نکرده اید. در اینجا به ۹ نکته در این خصوص اشاره خواهیم کرد:

ادامه مطلب »

پنج نکته ضروری برای موفقیت در طراحی لوگو

یاشار محمدی چاپ و طراحی , مشاور توسعه بازار تجارت ۳ آذر ۱۳۹۴

قبل از طراحی یک بیزنس کارت یا انتخاب رنگ برای سربرگ های کسب و کار جدید خود ، به یک لوگو نیاز دارید. یک لوگو دربرگیرنده ی نام شرکت شما می باشد که با کمی رنگ و طراحی گرافیکی آراسته می شود، لوگوی شما مهم ترین عنصر طراحی است چرا که مبنای سایر موضوعات قرار می گیرد: نوشتار، بسته بندی ، تبلیغات و علائم.
لوگو شما باید با استفاده از رنگ و گرافیک، منعکس کننده تصویر کلی شرکت شما باشد و همه چیز را درباره ی شرکت شما به بیننده القاء نماید.
مثلا فرض کنید محصول شما یک کرم صورت ارگانیک برای سلامت پوست مصرف کنندگان می باشد. لوگوی شما باید معرف بهترین مزایای محصول شما – کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست – باشد. ایجاد یک لوگو ساده و به دور از اغراض با استفاده از رنگ های الهام گرفته از زمین و چهره بدون پیرایش، تصویر محصولی را در افراد القا می نماید که دقیقا گزینه مورد نظر شما می باشد.
بهترین لوگوها دارای چند نکته مشترک می باشند. در اینجا به ۵ نکته کلیدی برای موفقیت یک لوگو اشاره می کنیم:

ادامه مطلب »

چگونه یک بازاریاب از رده خارج نباشیم؟

یاشار محمدی بازاریابی ۳ آذر ۱۳۹۴

صنعت بازاریابی همواره در حال تغییر است، پیچیدگی ذاتی و دیجیتالی شدن آن به این معنی است که ما همواره در یک گرداب تغییرات دائمی قرار گرفته‌ایم. لذا باید با این تغییرات مقابله کنیم، پائین انداختن سر خود و سر وکار داشتن با مشتریان باعث می‌شود ارتباطات را از دست بدهیم، در گروه بازاریاب های از رده خارج قرار بگیریم و از ارائه‌ی ارزش به مشتریان بازبمانیم.
آیا راهی برای غلبه بر این چالش در میان انبوه تغییرات دنیای بازاریابی وجود دارد؟ راه‌های بسیاری برای مقابله با این چالش وجود دارد و ما قصد داریم تعدادی از این راه‌ها را در زیر بیان کنیم:
دنبال کردن زمینه‌هایی که به سرعت تغییر می‌کنند ,مطمئنا همه‌ی روندهای بازاریابی به یک میزان تغییر نمی‌کنند و نرخ تغییر بعضی از آن‌ها سریعتر است. بازاریابان هوشمند این مناطق را شناسایی کرده و سعی می‌کنند خود را با آن‌ها وفق دهند.

ادامه مطلب »

قیمت گذاری خود را روانشناسی کنید

یاشار محمدی مشاور توسعه بازار تجارت ۳ آذر ۱۳۹۴

قیمت گذاری مبحث بسیار تخصصی و پیچیده ای است و فاکتورهای زیادی در قیمت نهایی یک محصول اثر گذار هستند، قیمت تمام شده، وضعیت اقتصاد، عرضه و تقاضا، قیمت محصولات رقیب، استراتژی های کلان شرکت، برندینگ و … .
اما همه این فاکتورها به قبل از ارائه محصول بر میگردد و پس از آنکه محصول نهایی ارائه شد و در پیشخوان مغازه ها قرار گرفت نوبت مشتری فرامی رسد که قیمت شما را به صورت عقلانی و منطقی و حتی احساسی مورد چالش قرار دهد و تصمیم بگیرد که آن را بخرد یا نخرد. اینجاست که مباحث روانشناسی قیمت گذاری وارد کار می شوند و این شما هستید که باید از قبل فکر این فاکتورها را هم می کردید.

ادامه مطلب »

اصول اولیه برند

یاشار محمدی برندینگ ۲ آذر ۱۳۹۴

بدون توجه به اندازه شرکت و نوع کسب و کار شما، مسئله برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کاری است و بهره مندی از آن یک مزیت بسیار مهم و با ارزش در بازار رقابتی امروز به حساب می آید. اما معنای آن چیست؟ و چگونه یک کسب و کار کوچک مانند شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟
به زبان ساده برند قولی است که شما به مشتری می دهید، اینکه آنها از محصولات و خدمات شما چه انتظاری باید داشته باشند و این محصولات و خدمات چه تفاوتی با رقیب دارد؟ اینکه مشتری، شما را چگونه باید درک کند؟
آیا یک کسب و کار نو آور هستید؟ یا با تجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصول شما با قیمت و کیفیت بالاست، یا با قیمت پایین و ارزش افزوده بالا؟ البته بدانید که در لحظه نمی توانید هر دو ویژگی را داشته باشید، بلکه جایگاه شما باید با توجه به مشتریان هدف شما تعیین شود.

ادامه مطلب »